Gemeente Cuijk: Nieuwsbrief Coronacrisis

Geplaatst op 6 april 2020

Kunt u deze nieuwbrief niet lezen ga dan naar online versie
Cuijk onderneemt! Nieuwsbrief coronacrisis

Voorwoord wethouder Jilisen

Beste ondernemers van gemeente Cuijk,

Door het coronavirus is ook in gemeente Cuijk het leven de afgelopen weken enorm veranderd. Dit betekent veel voor onze inwoners, maar zeker ook voor onze bedrijven, grote en kleine ondernemers en ZZP’ers in alle sectoren. We hebben de afgelopen weken voor u klaargestaan om vragen te beantwoorden en te kijken waar we u met bestaande of nieuwe regelingen kunnen ondersteunen. Inmiddels hebben we als gemeente al ruim 400 aanvragen ontvangen. Sinds 31 maart hebben we de tools van Rijksoverheid en de softwareontwikkelaars aangereikt gekregen en keihard gewerkt om alle aanmeldingen en aanvragen ook technisch te kunnen verwerken. Een team van medewerkers staat voor u klaar om samen met u ervoor te zorgen dat we deze moeilijke tijd doorkomen. Daarnaast staan we in nauw contact met Centrummanagement Cuijk en de Bedrijventerreinverenigingen om u ook via deze weg te ondersteunen en te informeren. In deze nieuwsbrief vindt u de doorverwijzing naar de landelijke en lokale regelingen waar u gebruik van kunt maken en waar we u als gemeente mee ondersteunen. Onze website wordt steeds bijgewerkt met de meest actuele maatregelen en voor ondernemers relevante informatie.

Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen deze crisis het hoofd kunnen bieden, door elkaar te helpen waar mogelijk, flexibel te zijn en ondernemerschap in te zetten. Ik wens u veel sterkte en houd uzelf en uw naasten gezond. Alleen samen krijgen we Corona onder controle.

Maarten Jilisen, wethouder Economie

Overzicht Maatregelen Corona – Overzicht RVO

02-04-2020 – De rijksoverheid heeft tal van tijdelijke financiële maatregelen genomen om u te ondersteunen tijdens de Covid-19 crisis. Alle informatie is voor u op een rij gezet in dit overzicht (PDF).

Wat doet uw gemeente?

02-04-2020 – Landelijk kunnen ondernemers en zzp’ers een beroep doen op (inkomens)ondersteuning. Maar ook lokaal wil de gemeente Cuijk de helpende hand bieden.

Aanvraagformulier Tijdelijke overbruggingsmaatregeling zelfstandig ondernemers (TOZO)

02-04-2020 – Door de maatregelen van de Rijksoverheid om de verspreiding van het coronavirus te beperken, verliezen veel zelfstandig ondernemers, onder wie zzp’ers, inkomsten. De regering wil deze zelfstandig ondernemers ondersteunen, zodat zij daarna hun bedrijf kunnen voortzetten. Vanaf 1 april 2020 kunnen zelfstandig ondernemers een beroep doen op de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers.

Zoektool SBI-code

02-04-2020 – De tegemoetkoming schade COVID-19 is voor die ondernemers waarvan de hoofdactiviteit overeenkomt met een van de vastgestelde SBI-codes. SBI staat voor Standaard Bedrijfsindeling en de code geeft aan wat de hoofdactiviteit van een bedrijf is.

Vraag en aanbod werknemers via Talentenbureau Land van Cuijk

02-04-2020 – Het Talentenbureau Land van Cuijk en Noord-Limburg maakt graag de verbinding tussen ondernemers om samen overbezetting en onderbezetting voor een bepaalde periode op te vangen.

Ondernemersloket Gemeente Cuijk

02-04-2020 – Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Neemt u dan contact op met de bedrijfscontactfunctionaris van uw gemeente, Vieky Brands via economischezaken@cgm.nl of telefoon: 0485-396743,