Gemeente Grave: Nieuwsbrief Coronacrisis

Geplaatst op 6 april 2020

Kunt u deze nieuwbrief niet lezen ga dan naar online versie
Economisch nieuws Grave Nieuwsbrief coronacrisis

Voorwoord wethouder Henisch

Beste ondernemers van gemeente Grave,

Door het coronavirus is ook in gemeente Grave het leven in een rap tempo veranderd. Dit betekent veel voor onze inwoners en onze bedrijven, grote en kleine ondernemers en zzp-ers in alle sectoren. Voor u hebben we in de afgelopen weken klaar gestaan om vragen te beantwoorden en te kijken waar we u met bestaande of nieuwe regelingen kunnen ondersteunen. Inmiddels hebben we als gemeente ruim 800 aanvragen ontvangen. Een team van medewerkers staat voor u klaar om deze crisis in goede banen te leiden en te zorgen dat we samen deze crisis doorkomen. In deze nieuwsbrief vindt u de doorverwijzing naar de landelijke en lokale regelingen waar u gebruik van kunt maken en waar we u als gemeente mee ondersteunen. Onze website wordt steeds bijgewerkt met de laatste maatregelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen deze crisis het hoofd kunnen bieden, door elkaar te helpen waar mogelijk, flexibel te zijn en ondernemerschap in te zetten. Ik wens u veel sterkte en hou uzelf en uw naasten gezond. Samen gaan we deze periode door.

Anja Henisch, wethouder Economie

Overzicht Maatregelen Corona – Overzicht RVO

02-04-2020 – De rijksoverheid heeft tal van tijdelijke financiële maatregelen genomen om u te ondersteunen tijdens de Covid-19 crisis. Alle informatie is voor u op een rij gezet in dit overzicht (PDF).

Aanvraagformulier Tijdelijke overbruggingsmaatregeling zelfstandig ondernemers (TOZO)

02-04-2020 – Door de maatregelen van de Rijksoverheid om de verspreiding van het coronavirus te beperken, verliezen veel zelfstandig ondernemers, onder wie zzp’ers, inkomsten. De regering wil deze zelfstandig ondernemers ondersteunen, zodat zij daarna hun bedrijf kunnen voortzetten. Vanaf 1 april 2020 kunnen zelfstandig ondernemers een beroep doen op de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers.

Zoektool SBI-code

02-04-2020 – De tegemoetkoming schade COVID-19 is voor die ondernemers waarvan de hoofdactiviteit overeenkomt met een van de vastgestelde SBI-codes. SBI staat voor Standaard Bedrijfsindeling en de code geeft aan wat de hoofdactiviteit van een bedrijf is.

Vraag en aanbod werknemers via Talentenbureau Land van Cuijk

02-04-2020 – Het Talentenbureau Land van Cuijk en Noord-Limburg maakt graag de verbinding tussen ondernemers om samen overbezetting en onderbezetting voor een bepaalde periode op te vangen.

Ondernemersloket Gemeente Grave

02-04-2020 – Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Neemt u dan contact op met de bedrijfscontactfunctionaris van uw gemeente, Monique Schaap via economischezaken@cgm.nl of telefoon: 0485-396743.