Parkmanagement

Eerst even voorstellen aan uw Parkmanager: Karen Louwers en Ben van de Wijgert.
Dit zijn uw aanspreekpunten en zij zetten zich in voor het parkmanagement.

Parkmanagement is de manier om de kwaliteit van bedrijvenparken in stand te houden of te verbeteren. Dit gebeurt onder andere op het gebied van beheer van de openbare ruimte, veiligheid, collectieve diensten, mobiliteit, leefbaarheid en duurzaamheid.

Binnenkort wordt op bedrijvenpark Saxe Gotha en Sterckwijck & Health Campus ook de pilot parkmanagement gestart.

De parkmanager ontzorgt ondernemers op dit gebied zodat zij zich bezig kunnen houden met de onderneming en op het bedrijvenpark een veilige, representatieve en duurzame werkomgeving gerealiseerd en behouden wordt.

Door een collectieve en gestructureerde aanpak blijft de werkomgeving op niveau en behoudt vastgoed haar waarde. Met parkmanagementvereniging zijn de lijnen korter met partijen zoals gemeente, politie en brandweer en worden er effectiever resultaten bereikt.

Onze kernwaarden zijn: Passie, Daadkracht & Expertise!
Wij drinken graag een kop koffie met u om naar u te luisteren en om naar uw wensen te handelen. Wij willen graag: doen, doen, doen!

De Hoofdbedrijventerreinvereniging heeft een aantal thema’s bepaald waar het Parkmanagement zich op richt in de regio Land van Cuijk & Noord-Limburg. Leden van het parkmanagement bepalen de uitrol hiervan op het betreffende bedrijvenpark. Onderstaand enkele voorbeelden van dit soort thema’s:

Ervaring van het Parkmanagement op bedrijvenpark De Beijerd en ’t Riet:
“Wij zijn erg trots dat wij het eerste bedrijvenpark zijn waar Parkmanagement actief is om het park naar een hoger niveau te tillen.
Het is zeer waarschijnlijk dat in de toekomst ook andere bedrijvenparken in het Land van Cuijk en Noord-Limburg willen aansluiten bij het Parkmanagement, aldus dhr. Ted Langen, voormalig voorzitter BTV De Beijerd en ‘t Riet.

Concreet
Dankzij de nieuwe aanpak via parkmanagement op bedrijventerrein De Beijerd en ’t Riet ontstaat er een sterkere samenwerking tussen ondernemers en gemeente, politie en brandweer. De openbare veiligheid verbeterd, het park krijgt een betere uitstraling en aandacht voor ondernemersthema’s zoals ondermijning, cybercriminaliteit en duurzaamheid vindt plaats. Dit alles leidt tot een aantrekkelijker ondernemingsklimaat. Dit is waar bedrijvenpark Saxe Gotha ook naar streeft en waar het Parkmanagement zeker haar steentje aan zal bijdragen.

Het Parkmanagement wordt uitgevoerd door Stichting Duurzaam Bedrijven Overleg (DBO). DBO heeft als doel het op gang brengen en houden van een samenwerkingsproces tussen bedrijven, instellingen en overheden in het Land van Cuijk en Noord-Limburg. Solaris Parkmanagement BV verzorgt het parkmanagement namens Stichting Duurzaam Bedrijven Overleg.